вівторок, 2 жовтня 2018 р.

ГОТУЄМОСЬ ДО ШКОЛИ: РОЗВИВАЮЧІ ІГРИ ТА ВПРАВИ

Вступ до школи – новий момент в житті маленької особистості. Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним, цікавим і водночас, дуже непростим. Через це не дають спокою батькам нескінченні питання: що необхідно знати дитині, як готуватися, що означає «готова до навчання дитина»?
Часто батьки вважають основними показниками готовності до школи знайомство дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається існуючою програмою та методикою навчання. Проте важливо щоб у дитини дошкільного віку була сформована психологічна готовність до шкільного навчання, яка є обов’язковою передумовою успішного початку навчання та визначає найбільш сприятливий варіант розвитку дитини.
Що необхідно знати майбутньому першокласнику:
— Своє прізвище, ім’я, по-батькові, вік, домашню адресу, місто, країну, в якій живе.
— Прізвище, ім’я, по батькові, професії батьків.
— Лічбу, математичні цифри і знаки, операції з числами (складання, віднімання, порівняння, задачі).
— Голосні, приголосні звуки, розподіл слів на склади, речення — на слова).
— Пори року (послідовність, місяці, календар), явища природи.
— Свійських тварин та їхніх дитинчат, тварин теплих країн; зимуючих, перелітних птахів.
— Види транспорту за способом пересування та призначенням.
— Одяг, взуття за призначенням.
— Фрукти, овочі, ягоди.
— Народні казки, вірші.
Підготувати дитину до школи означає:
— Потурбуватися про її фізичне здоров’я;
— Збагатити життєвий досвід;
— Закріпити побутові навички;
— Розвивати правильне мовлення;
— Навчити спостерігати, думати, аналізувати, збирати інформацію, знаходити відповіді, осмислювати побачене і почуте;
— Вчити поважати думку іншого;
— Виховувати позитивне ставлення до себе, своєї зовнішності, поведінки, досягнень, уміння бачити свої недоліки й виправляти їх, відстоювати свої інтереси;
— Перевірити психологічну готовність до навчання у школі;
— Поступово формувати зацікавленість до навчання і позитивне відношення  до школи в цілому.
  Гра  «Хто сховався?»
         Мета: розвиток образної пам’яті, уваги, спостережливості.
         Дитині пропонують роздивитися, бажано запам’ятати,  певну кількість (від 6 до 10) картинок, іграшок або будь-яких предметів. Просять малюка закрити очі. В цей час дорослий забирає один предмет. Завдання дитини назвати те, що зникло. Коли дитина засвоїть гру, можна ускладнювати завдання: ховати по декілька іграшок, міняти їх місцями.
         Гра  «Порівняй і покажи»
         Мета: розвиток логічного мислення, сприйняття величини, форми та кольору предмета.
         Дитині пропонують роздивитися два предмети і назвати схожі та відмінні ознаки. За допомогою даної гри дитина краще засвоїть такі поняття, як коротше-довше; нижче-вище; більше-менше; ширше-вужче та ін.
         Гра «Хто зайвий?»
         Мета: розвиток уваги, пам’яті, мислення.
         Дитині показують малюнок на якому зображено три предмета однієї групи, а один іншої. Завдання малюка знайти зайвий предмет. Пояснити до якої групи належать предмети.
         Гра «Знайди відмінності»
         Мета: розвиток довільної уваги, пам’яті та мислення.
         Дитині пропонують роздивитися два малюнки і знайти чим ці малюнки відрізняються один від одного.
         Гра «Вмілі рученята і впевнені пальчики»
         Мета: розвиток тонкої моторики руки та зорово-моторної координації.
         Дитині пропонують виконати різні маніпуляції руками:
— Нанизування бісеру, намистинок або вермішелі на шнурочок.
— Складання різних візерунків з мозаїки.
— Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).
— Ліплення з пластиліну, глини чи будь-якого тіста.
— Пришивання ґудзиків (дошкільники дуже люблять таке заняття, воно надає їм  відчуття дорослості і значущості).
— Розфарбовування малюнків  і  штрихування.
— Змальовування графічних зразків: геометричних фігур та візерунків різної складності.
     Всі запропоновані вправи бажано проводити в ігровій формі, адже період дошкілля – це період ігрової діяльності.


Немає коментарів:

Дописати коментар