Часто
батьки вважають основними показниками готовності до школи знайомство дитини з
літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження
показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не
потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування
передбачається існуючою програмою та методикою навчання. Проте важливо щоб у
дитини дошкільного віку була сформована психологічна готовність до шкільного
навчання, яка є обов’язковою передумовою успішного початку навчання та визначає
найбільш сприятливий варіант розвитку дитини.
Що необхідно знати майбутньому
першокласнику:
—
Своє прізвище, ім’я, по-батькові, вік, домашню адресу, місто, країну, в
якій живе.
—
Прізвище, ім’я, по батькові, професії батьків.
—
Лічбу, математичні цифри і знаки, операції з числами (складання, віднімання,
порівняння, задачі).
—
Голосні, приголосні звуки, розподіл слів на склади, речення — на слова).
—
Пори року (послідовність, місяці, календар), явища природи.
—
Свійських тварин та їхніх дитинчат, тварин теплих країн; зимуючих,
перелітних птахів.
—
Види транспорту за способом пересування та призначенням.
—
Одяг, взуття за призначенням.
—
Фрукти, овочі, ягоди.
—
Народні казки, вірші.
Підготувати дитину до школи означає:
—
Потурбуватися про її фізичне здоров’я;
—
Збагатити життєвий досвід;
—
Закріпити побутові навички;
—
Розвивати правильне мовлення;
—
Навчити спостерігати, думати, аналізувати, збирати інформацію, знаходити
відповіді, осмислювати побачене і почуте;
—
Вчити поважати думку іншого;
—
Виховувати позитивне ставлення до себе, своєї зовнішності, поведінки,
досягнень, уміння бачити свої недоліки й виправляти їх, відстоювати свої
інтереси;
—
Перевірити психологічну готовність до навчання у школі;
—
Поступово формувати зацікавленість до навчання і позитивне відношення до
школи в цілому.
Гра «Хто сховався?»
Мета: розвиток образної пам’яті, уваги,
спостережливості.
Дитині пропонують роздивитися, бажано запам’ятати, певну кількість (від 6
до 10) картинок, іграшок або будь-яких предметів. Просять малюка закрити очі. В
цей час дорослий забирає один предмет. Завдання дитини назвати те, що зникло.
Коли дитина засвоїть гру, можна ускладнювати завдання: ховати по декілька
іграшок, міняти їх місцями.
Гра «Порівняй і покажи»
Мета: розвиток логічного мислення,
сприйняття величини, форми та кольору предмета.
Дитині пропонують роздивитися два предмети і назвати схожі та відмінні ознаки.
За допомогою даної гри дитина краще засвоїть такі поняття, як коротше-довше;
нижче-вище; більше-менше; ширше-вужче та ін.
Гра «Хто зайвий?»
Мета:
розвиток уваги, пам’яті, мислення.
Дитині показують малюнок на якому зображено три предмета однієї групи, а один
іншої. Завдання малюка знайти зайвий предмет. Пояснити до якої групи належать
предмети.
Гра «Знайди відмінності»
Мета: розвиток
довільної уваги, пам’яті та мислення.
Дитині пропонують роздивитися два малюнки і знайти чим ці малюнки відрізняються
один від одного.
Гра
«Вмілі рученята і впевнені пальчики»
Мета: розвиток тонкої моторики руки
та зорово-моторної координації.
Дитині пропонують виконати різні маніпуляції руками:
—
Нанизування бісеру, намистинок або вермішелі на шнурочок.
—
Складання різних візерунків з мозаїки.
—
Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від
паперу).
—
Ліплення з пластиліну, глини чи будь-якого тіста.
—
Пришивання ґудзиків (дошкільники дуже люблять таке заняття, воно надає
їм відчуття дорослості і значущості).
—
Розфарбовування малюнків і штрихування.
—
Змальовування графічних зразків: геометричних фігур та візерунків різної
складності.
Всі запропоновані
вправи бажано проводити в ігровій формі, адже період дошкілля – це період ігрової
діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар